HOPPLÖS



                                      GODKVÄLL

Nu har vintern slagit till ordentligt, det är -15 grader ute och rätt bistert
Erik kom hem efter jobbet i dag för att slå in lite julklappar....................
Vi hade tänkt att handla lite julmat i morgon, men då ville Jessica och Erik
komma, så vi drog i väg när Lars kom hem från jobbet........Jag fick vänta
en stund på Lars för han skulle ta lite att äta när han kom hem, men jag gjorde
mig iordning och satte mig i bilen, så drog vi iväg till Marieberg........Jag ställde
mig i kön för att köpa lite trisslotter, och Lars sa att han kunde ta notan och gå
in och börja handla.....jaha där stod han som ett fån när jag kom in, och undrade
vad det var för nota jag skrivit.........Jag hade tagit med mig lappen på maten jag
skulle göra i ordning till julafton.................

Sill
skinka
purjolåda
bruna bönor
revbensspjäll
risa la malta 
katrinplommonsås
Inlagd strömming
o.s.v................

Nu var ju huvudet helt tomt....vad sjutton stod det på lappen
som låg på köksbordet.........helt vitt.....black out...........

Men då ringer Lars telefon och det är Fredric som undrar vart
vi är, och Gudars skymmning han är hemma på Dammgatan
så det var bara att han läste upp vad som stod på lappen, som
låg på köksbordet.....räddade...............

Det var denna dagen i ett nötskal ungefär.............

Ha en bra natt.............
Kram Anita.....................


Kommentarer
Postat av: nathalieh

tja, skitnice blogg!

allt är bra dig elr? :)

2009-12-21 @ 22:06:41
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Nathalieh....Tack för att du tycker om min blogg

ja allt är bra.........Anita........

2009-12-21 @ 22:44:32
URL: http://lekebergsbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0