Kräftor

Hej.......

Har just nu talat med "min" fiskare i
Askersundstrakten om kräftor, så
på tisdag ska vi åka och hämta 7 kilo,
GOTT GOTT........Han har sagt till mig
det är bra om man köper kräftorna in i
September för då har de ömsat skal
och är mera "matiga"................De är
så rena och fina, det finns inte något
svart under stjärtarna där inte....Det
är bara att börja koka när man kommer
hem, ska bara försöka få tag på dillkronor
också, det brukar vara det svåraste..........



Oj vad gott det ska bli.........Jag ser fram mot kräftkoket lika mycket som
jag ser fram mot kokandet av julskinkan på natten till julafton, när man
tar ut skinkan runt 24 tiden och få ta en skinkmacka och en nubbe på
julaftonsnatten då är det jul, min son Fredric har samma tradition han
kokar också deras skinka på julnatten....Det är bara nubben som skiljer,
L och jag tar en OP Andersson, Fredric tar en svart vinbärsnubbe.........

Ha det bra.............
Kram Anita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0