EN BRA NATT

GODMORGON.......

Vaknade till lite blandad väder kompott
Men just nu skiner solen så rart från en
lite gråmelerad himmel.........................

I Natt när vi åkte runt i vår kommunbil
så regnade det till och från..................
Men vi var inte själva ute på vägen...



Det var mycket grodor och paddor som var uppe och hoppade på vägen



Och jag vet naturligtvis inte vilken som är groda eller padda utav dom
för jag tycker det är äckliga djur så jag brukar blunda när jag träffar på
en och annan.............

Men så läste jag någonstans att skillnaden mellan grodor och Paddor
är att Grodor med sina långa bakben hoppar fram, medan Paddan med
sina korta bakben "går" eller snarare kravlar sig fram.

Annars hade vi en lugn natt och var inne på båda boendena några
gånger och hälsade på arbetskamrater......Jag fick lite upprättelse
för "gamla" tider på ett ställe och det gjorde mig glad.........................

Nu är det frukost som gäller...och jag är så jäkla trött på kokt ägg

och några torra ostmackor.........så nu har jag satt på ugnen för det



Ska värmas på lite flottiga pizza bitar...........Gott... Gott........................

Ha det bra................
Anita/////////////////////////


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0