Henryssons kor i Hardemo

Hej

Vad roligt jag har haft hos Mari-Anne
i Nalavi.....Jag var hos henne i 4 1/2
timma och vi han inte skvallra ett dugg
så vi bestämde att snart träffas igen



Här är hon fru Henrysson
ser yngre ut än på många år....

 

Vi var och besökte Stefan och
Ulrika Henryssons djur



Vilka maffiga djur.........



Här har alla märkningar i öronen....



De här djuren skall visst släppas
ut på grön- bete eller slaktas?????


Jag vet faktisk inte hur det var......
Här är det en tuttsugen kalv...



De var jättestora......



Han var lite trött...........



Vi gick faktiskt in i ladugården också



Mari-Anne lurade upp mig på
foderbordet tror jag det hette
för jag ville ta ett kort på den
lockiga kossan......
Men när jag skulle tillbaka hade
kossan kört ut huvudet genom
spjälorna och spärrade vägen
för mig..............


Då gick vi till lilla kalven i stället

Han buttade inte på mig.........




De här kossorna står ute året om



Sedan var jag tvungen att hälsa
på hästarna också.........



De var fina tyckte jag



Det var en jättekul dag med Mari-Anne
Och en trevlig rundtur i Nalavi med
omnejd......................

Vi åkte runt i den berömda lastbilen
alla vinkade för här kommer antingen
herr eller fru Henrysson



Sista kortet blir på Arnolds
vedtrave den tyckte jag var
fin...............



Den var ca 1 1/2 meter hög..

Klicka på bilderna så blir
de större..............

Tack för idag Mari-Anne

Anita........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0